social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1402/6/23

13:19:5

63

ظرفيت‌ها و مشكلات تجاري استان بوشهر با قطر مورد بررسي قرار گرفت

تسهيل صادرات استان بوشهر با كشور قطر با استفاده از ديپلماسي استاندارد؛

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد بوشهر، آقاي مشتاقي سرپرست اداره كل استاندارد استان بوشهر در جلسه بررسي مسائل و مشكلات پيرامون تجارت با كشور قطر و هم‌چنين آشنايي بيشتر با ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي موجود، رويكرد جديد و تحولي سازمان ملي استاندارد ايران در دولت مردمي سيزدهم در حوزه ديپلماسي استاندارد و كيفيت را مطرح نمودند. ايشان بيان كرد: با ديپلماسي استاندارد در كنار ديپلماسي اقتصادي مي توانيم به يك زبان مشترك براي تجارت بين كشورهاي طرف تجاري با جمهوري اسلامي ايران برسيم.
وي گفت: براي تسهيل صادرات كالا و خدمات به كشور قطر با به‌كارگيري روش و فنون ديپلماسي در خصوص الزامات استاندارد كالا و خدمات و هم‌چنين رايزني هوشمند با كشورهاي دوست و همسايه مي توانيم به شيوه‌هايي از ارزيابي كالا برسيم كه اين خود تسهيل كننده صادرات خواهد بود.
سرپرست اداره كل استاندارد بوشهر عنوان كرد: زبان مشترك دنيا از مسير استاندارد عبور مي‌كند و اگر ما در كنار ديپلماسي اقتصادي، ديپلماسي استاندارد را دنبال كنيم در حوزه صادرات پايدار مي توانيم به موفقيت برسيم.
آقاي مشتاقي در ادامه و در راستاي پيشنهاد تدوين سند جامع و هدفمند ويژه تجارت استان بوشهر با كشور قطر، بيان كرد: اداره كل استاندارد استان بوشهر با همكاري و پشتيباني سازمان ملي استاندارد ايران، طرح و ايده‌هاي تحولي در حوزه ديپلماسي استاندارد و كيفيت را جهت تدوين هر چه بهتر اين سند ارائه مي نمايد.
لازم به ذكر است جلسه اشاره شده با حضور سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور قطر، رايزن اقتصادي ايران در قطر، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري بوشهر، سرپرست اداره كل استاندارد استان بوشهر، مديران كل دستگاه‌هاي اجرايي اقتصادي، نمايندگان اتاق بازرگاني بوشهر و جمعي از تاجران و بازرگانان استان بوشهر برگزار گرديد.